(Project) Administratie

Administratie van het bouwproces als belangrijke basis

Als bouwondernemer wil je geen zorgen over de dagelijkse administratieve bedrijfsvoering. Je focus hoort te liggen bij de bouwprojecten, bij je personeel en bij de contacten met je onderaannemers. Een actuele en goed verzorgde administratie is de basis van het bouwproces. Als daar problemen in ontstaan, door bijvoorbeeld ziekte, extra werk door een piek in aanbestedingen of opdrachten, is een snelle oplossing geboden.

 

CONTINUÏTEIT EN INZICHT IN DE ADMINISTRATIEVE ORGANISATIE

Om de afspraken binnen de financiële en/of  projectadministratie te kunnen bewaken is inzicht nodig. Ik kijk verder dan de cijfers. Ik denk mee over de budgetbewaking, over de optimalisatie van het softwarepakket en kom met voorstellen om de bedrijfsvoering bij te sturen.

De werkzaamheden die je met gerust hart aan Bouw Reins-Admin over kunt laten zijn:

  • factureren, inclusief bewaken en factureren van ingediend meer- en minderwerk;
  • financiële administratie;
  • debiteuren-crediteurenadministratie;
  • projectadministratie, waaronder urenregistratie, opstellen van eindafrekeningen, bewaken van aanneemsommen en gemaakte betalingsafspraken;